Blog pro ženy s dětmi i bez nich, ale i pro muže

Aktivní oslovení firem

24. března 2006 v 12:24 |  Kariéra
Ačkoliv firma právě neinzeruje vhodnou pozici pro vás, vy byste chtěli pracovat právě pro ni. Nemyslete si: jedná se o poměrně využívaný způsob, jak si najít zaměstnání. Odhoďte obavy a plachost!

Dejte o sobě vědět!

  1. V první řadě musíte mít JASNOU a KONKRÉTNÍ představu o tom, CO byste ve firmě chtěli dělat.
  2. To, že firma sídlí ve vaší ulici, takže byste to měli blízko do práce, ještě není pádný důvod, proč se ucházet o práci právě tam. Argumentovat musíte znalostmi, kvalifikací, zkušenostmi. Nestavte si vzdušné zámky! Na druhou stranu trocha odvahy je rozhodně třeba. Tento a předchozí bod jsou pro úspěch klíčové. Využijte rad z kapitol Jak hledat práci
  3. Napište dobrý průvodní dopis.
  4. Připravte si dobrý životopis
  5. Dobře si rozmyslete, jakou formu spolupráce zaměstnavateli nabídnete a jaké termíny jsou pro vás akceptovatelné; je dobré mít též představu o očekávaném ohodnocení. Při prvním kontaktu však tato témata nediskutujte.
  6. Přemýšlejte, zda ve firmě nemáte známého nebo zda neznáte někoho, kdo firmu dobře zná. Můžete získat informace a možná i někoho, kdo by vás mohl "doporučit" nebo koho byste alespoň mohl zmínit v průvodním dopise.
  7. Je pravděpodobné, že se jedná o firmu silnou, s dobrým postavením na trhu a prestiží. Kdo by nechtěl v takové společnosti pracovat? Mějte ale na paměti, že právě taková firma bývá často "zahlcena" životopisy uchazečů a mezi adepty na jednotlivé pozice panuje velká konkurence. Proto realisticky zvažte své šance.

Jak jinak ještě oslovit firmu?

Dny otevřených dveří
  • Den otevřených dveří firma nejčastěji pořádá, když potřebuje přijmout větší počet nových pracovníků. Ve hře je více pracovních míst, ale ani počet zájemců nebývá malý, zvláště pokud jde o renomovanou společnost.
  • O dni otevřených dveří se dozvíte většinou z inzerce firmy, ať již na internetu, v tisku nebo na jejích webových stránkách.
  • Během dne otevřených dveří máte možnost poznat prostředí firmy, nasát atmosféru, promluvit osobně s několika pracovníky a získat více informací než při běžném osobním pohovoru. Den otevřených dveří navíc zpravidla pořádají firmy, které se mají čím pochlubit (netradiční firemní kulturou, nadstandardním pracovním prostředím apod.)
  • Na tuto návštěvu se připravte stejně jako na standardní interview! Dobře se oblečte, vezměte s sebou CV, připravte se na běžné otázky.
  • Výběrové řízení je v takových případech pružnější než obvykle. Během jednoho dne můžete projít více koly výběrového řízení a pokud personalistu zaujmete, můžete se ještě téhož dne setkat se svým potenciálním nadřízeným, který může i rozhodnout o vašem přijetí.
Pracovní veletrhy
  • Pracovní veletrhy bývají zaměřeny zejména na studenty posledních ročníků a absolventy vysokých škol. Můžete zde na jednom místě porovnat nabídky jednotlivých firem a osobně pohovořit s jejich zástupci. Většinou probíhají na akademické půdě, ale už několik let také ve veletržních prostorách; bývají též součástí odborných oborových veletrhů (Invex, For Arch, Pragomedica…).
  • Neočekávejte, že z takové akce budete odcházet s pracovní smlouvou v ruce. Získáte však cenné první kontakty, které se mohou slibně rozvinout.
Vývěsky ve firmách
  • Mnohé firmy vyvěšují nabídky některých volných pracovních míst na nástěnky v prostorách, kam mají přístup nejen zaměstnanci firmy, ale i veřejnost: do vstupních aul, u recepce, ve firemní prodejně…
  • Navštívit osobně každou firmu, o kterou máte zájem, je časově náročné. Tento postup lze doporučit snad jen v případě, že o firmu velmi stojíte a že ji hodláte kontaktovat: tímto způsobem můžete získat další informace přímo od zdroje.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Životopis vzor Životopis vzor | 9. listopadu 2013 v 21:08 | Reagovat

Pro tvorbu životopisu doporučuji službu http://www.ceevee.cz

2 Kalemba Kalemba | 22. února 2017 v 8:46 | Reagovat

chcete nové logo pro svou firmu?

http://izmirus.cz/formular-chci-logo/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama