Blog pro ženy s dětmi i bez nich, ale i pro muže

Znamená skutečná krása víc než dokonalou postavu?

22. března 2006 v 14:43
Nemůže být sporu o tom, že ženská krása hýbe našimi životy a celým světem. Přehlídková mola a filmová plátna jsou dokonalým jevištěm, na kterém se odehrávají příběhy ideálů ženské krásy už desítky, ne-li stovky let. Každá žena chce být krásná a cítit se krásná i v očích ostatních. Ne vždy je ale snadné ideálu krásy dosáhnout
V průběhu dvou měsíců v tomto roce, března a dubna, vás při listování časopisy nebo při procházce městem uhodí do očí neobvyklé reklamní fotografie. Téměř každému z nás v tu chvíli naskočí v mysli otázka "proč je na té reklamně takováhle tlustá, stará, pihatá nebo nosatá ženská?!". A málokdo se vyhne tomu, aby se nad tímto plakátem či inzerátem aspoň na chvilku nepozastavil. Otázkou zůstává, proč jsou pro nás tyto obrázky tak šokující. Co je tak zvláštního na tom, když se v reklamě objeví "obyčejná" žena, která nekopíruje módní ideál krásy, dokonalé postavy a bezchybné pleti? Proč je pro nás tak neobvyklý pohled na "skutečnou" ženu v reklamě?
Kosmetická značka Dove vyslala do celého světa netradiční projekt s názvem Kampaň skutečnou krásu, který nás má přimět k zamyšlení a debatě nad těmito otázkami. Lidé zastupující značku Dove si už před půl stoletím všimli, že modelky nejsou těmi ženami, které vidí denně na ulicích a které jejich kosmetiku nejvíce používají. Uvědomili si, že tyto ženy se na stránkách časopisů vůbec neobjevují, přestože i ony jsou krásné a mohou být vzorem pro tisíce dalších žen. Už od svých počátků promlouvám Dove ke svým zákaznicím ústy skutečných žen. Teď se vydal ještě o krůček dál a prostřednictvím Kampaně za skutečnou krásu chce dokázat, že ženská krása leží i mimo úzce vymezené hranice umělého ideálu.
Celosvětová kampaň je podpořena rozsáhlým mezinárodním průzkumem, který ukázal nespokojenost žen s tím, jak krásu zobrazují a hodnotí nejen média, ale vůbec celá společnost. Vliv nedosažitelného ideálu se pak projevuje nejen v ordinancích plastických chirurgů, kam ženy čím dále častěji míří v touze po dokonalosti, ale také v osobním a pracovním životě každé z nás. Krása ve všeobecných měřítkách ztratila svůj duchovní rozměr a omezila se na uctívání vzhledu těla, které se musí vměstnat do několika velmi striktních čísel.
Smysl Kampaně za skutečnou krásu, která oslovila už miliony lidí na celém světě (např. v západní Evropě, Severní i Jižní Americe, a dokonce i v Asii), je tedy jasný zbourat tyto umělé a nedosažitelné ideály, které brání lidem vnímat krásu v širších souvislostech. O tom, že tato myšlenka je na dobré cestě stát se skutečností, svědčí i výsledky průzkumů ženy na celém světě zařadily právě pocit štěstí, sebedůvěru a laskavost mezi tři nejdůležitější faktory, které dělají ženu krásnou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama